سرمقاله دومین بولتن خلاقیت های زبان انگلیسی

حس لامسه در نوزادان از بدو تولد، حس غالب آنها در درک محیط پیرامونشان می باشد. در دوران بعد از سه سالگی، فرزندان ما قبل از آنکه با دستانشان قادر به نوشتن باشند، قادر به خلق کارهای دستی با استفاده از کاغذ، چسب، ... می باشند. علاقه ذاتی خردسالان به ساختن کاردستی، علاوه بر تقویت حس خلاقیت آنها موجب دلبستگی آنها به مطالبی می شود که به زبان انگلیسی فرا می گیرند. خردسالان و کودکان به طور معمول از حواس شنیداری، بینایی و لامسه خود برای درک مطالب جدید استفاده می کنند و طبیعی است که در هنگام ساختن کاردستی های آموزشی علاوه بر شنیدن دستورات از مربی و دیدن مواد و ابزار کار، آنها را با دستان خود لمس نموده و مطالب جدید را بهتر فرا می گیرند.

چندی پیش یکی از رسانه های کشورهای پیشرفته غربی گزارشی از فعالیت یک مرکز آموزشی غیر انتفاعی ارائه نمود که از سال 2002 تلاش نموده که دانش آموزان بتوانند بهتر بنویسند و در همین راستا  قوه تفکر خلاقانه آنها نیز رشد کند. در این مرکز هدف اصلی رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان است و در این راستا مربیان دانش آموزان شش تا هجده ساله مدارس دولتی را به گردش علمی متعدد می برند تا به ایده پردازی در نگارش مقالاتشان کمک شود. مدیر اجرایی این مرکز، «جرالد ریچاردز»، می گوید توجه کمتر به دروس نگارش و هنر باعث از بین رفتن توانایی دانش آموزان برای استفاده از قوه ی تخیلشان می شود. وی بر این باور است که تفکر خلاقانه لازمه رشد علمی دانش آموزان است و خوب نوشتن نیز به دانش آموزان کمک می کند تا در دانشگاه و در حیات تحصیلی و حرفه ای آینده خود موفق تر باشند. جالبتر آنکه دانش آموزان این مرکز می توانند نوشته های خود را در مکان هایی مانند فروشگاه ها و یا اینترنت منتشر کرده و به فروش بگذارند و این باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس در این دانش آموزان می شود. به منظور بالا بردن اعتماد به نفس و حس خود باوری دانش آموزان، این مرکز در سال 2010، تعداد 944 نسخه از نوشته های دانش آموزان را منتشر نمود.

و امروز در فروردین ماه 1391، ما با افتخار نوشته ها و کاردستیهای آموزشی نزدیک به 400 نفر از فراگیران آکادمی زبان مهرداد را منتشر کرده ایم تا بپذیریم که بیش از هر امر دیگری فرزندان ما باید بتوانند متفاوت، جدید، خلاقانه  و انتقادی فکر کنند و توانایی بیان این افکار را هم به صورت گفتاری و هم نوشتاری داشته باشند.

با این اهداف است که هر سال در ابتدای بهار، «بولتن زبان انگلیسی خلاقیت های فراگیران آکادمی زبان مهرداد،» به منازل شما می آید تا بپذیریم که فرزندان ما می توانند متفاوت و خلاقانه بیاندیشند، بسازند و بنویسند. «آنها می توانند.» فرزندان ما سزاوار صمیمانه ترین دلگرمی ها و تشویقها از سوی ما، مربیان و اولیا مدرسه برای رشد و شکوفایی استعدادهای ذاتی و پنهان خود هستند.

آغاز بهار، فصل رویش و زایش افکار نو و بهاری را به شما و همه عاشقان رشد و پرورش آینده سازان ایران تبریک می گوییم.