متن سربرگ خود را وارد کنید

یادگیری خود تنظیمی

پژوهشگران دریافته‌اند، دانش‌آموزانی که پیشرفت زیاد دارند اغلب یادگیرندگانی خودتنظیم هستند و در مقایسه با دانش‌آموزانِ با پیشرفت کم، هدف یادگیری‌شان را، به‌ طور مشخص‌‌تر تنظیم می‌کنند.
ناموجود

مقدمه

پژوهشگران دریافته‌اند، دانش‌آموزانی که پیشرفت زیاد دارند اغلب یادگیرندگانی خودتنظیم هستند و در مقایسه با دانش‌آموزانِ با پیشرفت کم، هدف یادگیری‌شان را، به‌ طور مشخص‌‌تر تنظیم می‌کنند.

از راهبردهای بیشتری برای یادگیری استفاده می‌کنند و به‌صورت منظم‌تر پیشرفت‌شان را به‌سمت هدف ارزیابی می‌کنند.

اگرچه مهارت‌های یادگیری خود تنظیمی (Self-regulation) ابزارهایی ضروری برای یادگیری هستند،  مربیان و معلمان به ندرت آن را آموزش می‌دهند. به همین خاطر است که بسیاری از دانش آموزان فاقد استقلال، انگیزه، پایداری، و احساس مثبت در طول تحصیل‌شان هستند.

نقش مدرسان در تربیت کودکان

حالا از آن‌جا که مدرسان و معلمان تاثیر‌گذار بر رشد کودکان و نوجوانان هستند و نقش پر‌رنگی در تربیت آن‌ها دارند ابتدا  این معلم‌ها هستند که برای انتقال موثر مهارت‌های یادگیری خودتنظیمی به فراگیرانشان، باید خودشان با مکانیسم های خودتنظیمی آشنا باشند.

در این کارگاه خانم درنا گلشنی از اساتید برجسته در این حوزه همراه ما هستند تا با بررسی و آشنایی بیشتر به این مقوله بپردازیم.

مـــــــــدرس دوره

course teacher

مدرس دوره
درنا گلشنی

نظــرات کـاربــران

user comments

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

اولین نفری باشید که در مورد “یادگیری خود تنظیمی” نظر میدهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره هـای آمـوزشی مرتبط

related training courses

دسته بندی اصلی
دوره های آموزشی
تعداد دانشجو
77
تاریخ برگزاری
شنبه 29 مهر
زمان برگزاری
20:30 الی 22:00
قیمت دوره
بازخورد
0 از 0 بازخورد
تاریخ انتشار
23 مهر 1402
تاریخ بروزرسانی
27 خرداد 1403
ناموجود